Kommer inte på nän rubrik xD

Ibland har man ingen ork, ingen lust för nånting. Ingen lust att blogga, att träffa kompisar eller göra det man gillar allra bäst. Orsaken till det kan vara många. Sånna orsaker man kanske inte vill ta här.

Just nu har jag iallafall ingen lust att blogga. Anledningarna är väl att jag inte vet vad jag ska skriva om och att jag tappat blogglusten lite. För att få den tillbaka behöver ni kommentera i massor och skriva era åsikter om allt vi skriver om.
För annars kan det hända att jag slutar blogga, vilket jag verkligen inte vill för jag vill att ni ska få följa min och Nice resa med träningar och tävlingar. Att ni ska få se oss utveckla tillsammans och bli ett bra ekipage. För det vill jag. Såklart kommer jag behöva stödet, för jag vet att det inte alltid kommer gå bra. Nån gång måste det gå dåligt för att veta när det går bra. Och det stödet tror jag finns här på bloggen. Därför vill jag inte lägga ner.



Att jag valde denna häst framför alla andra jag provred finns det inget riktigt svar på. Det bara kändes rätt, som om vi kanske kan komma nånstans. Att hon får tävla högre klasser och jag utvecklas i min ridning. 

Vissa förstår mitt val. Andra tycker det var helt fel. Att hon är för ung, att jag inte kommer klara av henne osvosv. Men helt ärligt, visst tyck så. Men kolla oss då om ett år. Då kommer ni nog inte säga samma sak. För jag tror att vi kan lyckas, det tror jag verkligen. Men det skulle underlätta om ni tyckte och tänkte samma sak.

Nu ska ni inte tro att jag sitter och skriver att jag är bäst, att jag kan rida alla hästar i världen helt perfekt eller nånting. För det gör jag inte. Jag tycker själv inte jag rider säskilt bra, men bra nog för att få Nice att komma nånstans. Bra nog för att få henne att utvecklas och förhoppningsvis bli en fin dressyrponny. Precis vad jag vill.

Och anledingen till att det blev en sån ung ponny är att jag tyckte det kändes rätt och att jag vill utvecklas. För det gör man verkligen av att utbilda en ungponny. - Man lär sig av att lära -

/Louise


Kommentarer
Postat av: :)

Hur kommer din och Nices första vecka se ut tillsammans? :)

2011-08-16 @ 09:53:36
Postat av: Stina Johansson

Heej!

Är det Nice från "sjöstjärnan" ?

vääääääldigt tacksam för svar!

2011-08-17 @ 19:32:56
URL: http://tipptopphopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0