Björneröd! <-- ridningen ^^

Nu känner jag att jag har dragit ut på ridläger skrivandet och det var egentligen inte meningen men nu skriver jag om det ;)


När vi kom dit, träffade jag mina kompisar alltså två som jag har känt sen innan. När vi tillslut fick hästarna... Ah ni skulle ha sett min lektion, jag tror jag skrek nej så det ekade flera mil bort. HAHA! :D Och Aina som delade ut hästarna frågade "är han inte din favorit" jag trodde jag skulle dö! Om någon undrar så fick jag den LATASTE hästen jag någonsin ridit, Big Ben.
Ialla fall så var jag glad för jag fick Jan-Erik som tränare, vi hatar båda Ben xD

Nästa dag så red vi första ridpasset och jag var hur förvånad som helst! Han gick fint i form, han var inte lika skumpig och galoppen gick bra! var i chock efteråt! Men nu har jag i alla fall fattat varför han inte var så skumpig, det var för att jag hade honom i form. Andra lektionen gick också bra :)

Näst dag var det Jockeyläder på ängen. Min kompis Pontus, räknade varv i galoppen och han hade "riktiga" jockeyläder, han red 8 varv i galoppen! Det skulle jag aldrig ha klarat. Kommer inte riktigt ihåg vad vi gjorde sen men jag tror att vi red över bommar andra lektionen :/

PÅ onsdagen var det barbacka ridning, jag fick ju inte ner honom i någon vidare form utomhus så han var jätteskumpig! Så det blev i alla fall en mysig tur när vi skrittade till fältet och tillbaka sen.
I ridhuset hoppade vi lite och tränade på att räkna galoppsprång. Efter vi hade ridigt gick min kompis Wilma omkull med sin häst. Han är egentligen hennes systers dressyr häst. Han tänkte hoppa ett jättesprång men eftersom han inte är så van vid att hoppa snubblade han och gick omkull. Wilma och Fandango klarade gick bra, Fandango fick ett skrapsår på mulen och på knäna. På kvällen Byggde vi bana.

På torsdagen var det en två timmars lektion. I början gick väl bra lite segt kanske. Sen när jag skulle hoppa orkade jag inte riktigt hålla om på Nian (för han skulle bajsa) så han gjorde ett helikopersprång och jag var lite före i hoppet så jag hanmade framför sadeln och fick manen i ögat. Sedan när jag skulle hoppa om hoppade han nian och vägrade på tian. sedan vägrade han på nian och jag kom igen och han vägrade igen. Då blev jag så förbannad på honom att jag drog till med spöt och han hoppade rätt upp i luften och kraschade in i hindret. Jag hamnade framför sadeln och slog i munnen såpass att jag fick en fläskläpp. Tror att det kan ha gått så dåligt på slutet för att vi båda var trötta, jag speciellt. På eftermiddagen var det ingen ridning då hästarna skulle vila. Jag fick då reda på att en liten tjej hade gått omkull också! Hästen hade bara snubblat i traven men det hade varit tillräckligt för att hon skulle få en spricka i armen. Den kvällen hade vi i kompisgänget haft jättekul uppe i sofforna med mycket snack och kortspel.

På fredagen var det frivilligt om man ville rida ut eller om man ville rida terräng. Jag valde uteritt :) Vi red en ganska lång bit. När vi galopperade och jag skulle ducka för en gren tog han chansen och drog ner huvudet mellan benen och drog iväg bockandes. Hästen backom gjorde detsamma och jag fick ropa STANNA! till de andra. Hehe det kunde man inte tro inte ens de som inte hade varit med trodde på det xD På kvällen hade Ben fått on t i magen så de fick tvinga i honom olja och gå ut och gå med honom.

På Lördagen var det tävling! Jag kom femma och det såga ganska bra ut även om det inte kändes så! jag kom femma (av 7 xD) Aja det kändes bra ändå och sedan åkte vi hem... ganska tråkigt men nästa sommar då j*vlar kommer jag tillbaka!!!!!!!!


//Paula

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0