Träning torsdag

Hej tänkte snacka om träningen igår :)
Jag hade då Corona. En storhäst som har problem med galoppen i högervarvet, gillar att hoppa och hälften kosssa xD. Haha nä när hon hoppar stönar hon som en kossa!
Vi hade alltså markarbete igår så vi hoppade studs på börjt spår och rakt spår och ett enkelt räcke. Vi tränade mest på att hamna i rätt galopp efter hindrerna och vägarna.
Vi började att värma upp på den böjda studsen. Hon var fin och rullade på fint. Sedan ställde vi upp oss där vi inte var i vägen och började hoppa banan.



Den första banan gick bra fast jag hamnade i fel galopp efter studsen på rakspåret. Annars var hon fin.



Den andra banan drog hon iväg efter räcket och jag (det jag behöver få bort) drar upp händerna för att få stopp på henne.



Sedan tog vi räcket igen och då låg det på 75 cm, ganska lågt och tråkigt men det var det högsta vi hoppade. Frågade sedan Malin om vi kunde hoppa högre nästa gång oh hon svarade kanske.
Jag tyckte det gick bra för mig och för alla andra i gruppen. Vissa hade ju problem med sin häst men det såg inte konstigt ut när någon red.

(Grön för start och Röd för mål)

// Paula

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0