Clear round idag!!

Heeeej!

Dessa var resultatet idag :)

När jag red fram kände jag hur otroligt pigg han var (Ronaldo) Han har tidigare bara blivit riden av Malin och kanske några andra i dressyr mestadels. pga hans skada har han ju inte blivit riden på väääldigt länge så han blev övertaggad när jag skulle hoppa! haha go! Jag har också en tendens att bli väldigt nervös på framridningen, så jag började gråta av nervositet.
Jag började i alla fall hoppa fram på ett 20 cm "hinder" i trav sedan ett typ 60-70 cm hinder i galopp. Han hoppade bra på hindret så det kändes ganska bra.
När jag red in på banan ställde jag mig och kollade igenom banan snabbt. Sedan började jag rida. Det gick VÄLDIGT snabbt men han hoppade bra på hindrerna även om han hoppade högt över dem. Jag bröt av till trav ibland då han blev för pigg och in på 6:an blev det ett missförstånd och vi hoppade hindret väldigt snett men kom över det. 8:an gick heller inte så bra, det var en kombination på ca sex galoppsprång och han hoppade av alldeles för titigt men han var så duktig och rev inte!!
Kärlek till denna häst alltså!! ska ha honom fler gånger helt klart!

Så det blev en clear round iaf och jag är grymt stolt över mig själv att jag klarade det utan vidare problem, flög ju iaf inte av när han hoppade stort osv! :D Vill också gratta Hannah, Malin och Ellen som fick placering i tredje klassen! :D


Kärlek! <3

// Paula

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0