Tisdag - Ridpasset

Hej!

Idag red jag då! Jag red Corona. Det gick jättebra och jag känner att jag inte har problem med min balans alls efter att ha ridigt den skumpigaste hästen i världen typ. Vi började rida fram och sedan började vi rida på en fyrkant i stället för en volt. Vi gjorde framdelsvändning i "hörnen", det gick bra. Vi började att göra det i skritt sedan trav. Det var kul när det gick bra. Sofia tjatar hela tiden om min innerhand som blir stem och jag håller kvar i den istället för att vara lätt osv i den. Den handen jobbade jag bort till slutet av lektionen.
I alla fall gjorde vi framdelsvändning i galopp också. Blev sjukt förvånad när hon gjorde det! haha xD
Sedan bytte vi varv och det är hennes svåra där hon bryter av, kör korsgallop eller byter galopp. Det är jobbigt men man får leva med det xD

Aja hoppas det räcker!
Imorgon ska jag på klassresa så det blir ingen uppdatering Ons eller Tors.

// Paula

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0