Stallet idag - Onsdag

Hej!
idag har jag varit i stallet. När jag kom dit bytte jag om och sedan gick jag ner till stallet. Där träffade jag en bloggerska som jag följer då :) värsta roligt att träffa henne. OM någon undrar vem det var så var det Isabella Villman från den här ---> bloggen
I alla fall sen fick jag ge Kraft till alla i manegestallet. Duktig jag är som får göra det själv :thumbup: haha :D Sen gick jag upp till stora stallet och fråga om jag skulle hjälpa till med duschningen av hästar. Det slutade med att jag duschade fem hästar xD
Började tvätta Nikki och var snäll <3 Sedan lämnade jag henne och duschade Glenn. Han var också snäll :) lite spänd kanske men inte mycket.
Sedan kom problemet när jag skulle duscha Otto. Jo Otto var egentligen menad att vara tävlingshäst men han var(är) för feg när det kom till tävling så han såldes till BRK. Otto är då svår att fånga i boxen och självklart stod han lös i boxen utan grimma :/ Ja nu använde jag mina skills och matade på honom med grimman på rumpan och när han vände huvudet mot mig berömde honom. Fick spänna upp grimman i nackstycket och sätta den runt huvudet och sedan "trä" i mulen sedan knäppa. Sedan blev han såklart rädda för grimskaftet *suck!*. Fick göra samma sak där och sedan knäppa fast och inte trä igeom sedan knäppa fast.
Efter honom tog jag Seaside. Sedan var det Antitia orkade inte bråka med henne så Maria fick göra det XD Nej men Maria är jätteduktig och har tävlat henne i bohuscupen och hon fick in henne.
Sedan tittade jag på när Cissi och Shadow tränade :)

Ja ni förstår att jag är trött nu så nu ska jag stänga ner datorn och avsluta för dagen :)
Godnatt alla mäniskor!



// Paula

Kommentarer
Postat av: Karin

Paula = den nya NHM-kändisen! :D

2011-09-01 @ 22:04:02
URL: http://hasttjejerna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0