Märken

Ska skriva lite om märken på ridkläder osv.
Kan börja med vad jag tycker då ;)
Ja, jag älskar märken! Om jag får chansen köper jag något med märke. Det är väl inte så konstigt med det egentligen. Visst, ibland ser kläderna exakt likadana ut med märke och utan, men ändå väljer man den med. Det mest störda är väl att den med kostar flera hundra kronor mer. Och vissa har inte råd med det, så äre bara. Inget konstigt det heller.

Så därför tycker jag det är svinkonstigt när det är nån som stirrar ut en bara för att man valde den där tröjan utan märket som egentligen ser exakt likadan ut. Men om man ville ha den då? Man ska inte behöva bli utstirrad för de.
Jag har massa ridkläder utan märke och tycker inte alls det är konstigt. För det är dyrt!
Men jag antar att med ridningen äre så att om man har märken är man rik. Som en statusgrej lixom. Fast det borde inte vara så, för har man häst är man oftast inte fattig iallafall.

Så jag tycker att man ska få välja precis vilka kläder man vill oavsett om man har pengar eller inte. Sen kan jag såklart hålla med om att märken oftast är snyggare. Men det är min smak och ni behöver verkligen inte tycka lika ;)
Och ni som stirrar. Innan ni köpte alla era märken hade väl inte ni nåra heller elr? Antagligen har ni också blivit utstirrade nån gång... ;)

/Louise
 osvosv...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0