Torsdag markarbete på Ronaldo

Hej!

Orkade inte göra ett sådant stort inlägg om mitt ridpass igår men ska försöka förklara ;)

Vi började med att rida fram på volterna, han var väldigt framåt och lite stel i innersidan så jag fick leda honom väldigt mycket och mjuka upp honom så mycket det bara gick med skänklarna. Sedan började vi hoppa och som några vet så är Nallen väldigt stor så han kom ikapp alla små hästar hela tiden. Men jag tyckte ändå att han hoppade bra på dogleg'et. Sedan började vi hoppa bana. Det var mest tekninska svängar så det var små hinder. Kanske 50 cm max ?
Aja hoppade på räcket och han bjöd fint i språnget. Sedan hoppade jag hindret som låg längs med medellinjen. Jag kom lite snett på det men han hoppade fint och landade i rätt galopp. Sedan var det dogleg'et och han hoppade fint därmed. Sedan kom det till en lite svårare väg. Vi skulle hoppa hindret på medellinjen och sedan vända tillbaka till en av två bockar som var del av dogleg'en. Han var redan intällt på att han skulle andra hållet så jag tappade ena stigbygeln och stannade. När jag tagit den och snackat lite med Malin om hur jag skulle göra så hoppade jag igen. Han hoppade fint och kom i en fin sväng och hoppade resten av hindrerna med stor marginal ;P



//Paula

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0