My day in the stall

Hej!!

Idag var jag ju i skolan som vanligt sedan gick jag in på nordstan och köpte ett hänglås. Jag har mäligen inte det på min låda, har ett skåp också. I alla fall när jag kom till stallet så träffade jag Cissi och hennes kompis Emma. Jag hängde på dem och mockade sedan gick vi till cafét och åt macka.

Okej tänkte dra lite snabbt om Cissi. Cissi är min klasskamrats lillasyster men jag känner henne genom stallet. Innan sommaren red Cissi en häst som kallades Maggan. Maggan skulle under sommaren åka hem till Irland där hennes ägare bor. Cissis familj köpte då Rockmount Shadow (Shadow).

Jag gick till skåpet snabbt och fixade med hänglåset och sen sprang jag till Cissi och Emma igen. Vi borstade shadow och Cissi fixade med ögondropparna som shadow ska ha. han har typ någon "liten" ögoninflataion. eftersom jag är en "ryktoman" som jag kallar det fick han inte ha fläcker så jag stod och gnuggade med en svamp tills fläckarna var borta. så om det är någon som behöver en skötare är det bara att fråga! xD :D Cissi red sedan lite på honom och sen lämnade vi honom i stallet och gav alla hästarna lunch.

jag tog bussen hem och nu är det bara sista klassen kvar :D


Här är Shadow, och om någon undrar så är det inte Cissi som sitter på utan det är Sonia som hade honom innan ;)

// Paula

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0