ridpass today - från mobilen

Hej! Först idag var jag i skolan, det var faktiskt roligt idag! Man kommer ju "tightare" med klassen för varje dag som går. I alla fall när jag skulle hem insåg jag att det kommer bli tight med ridningen för jag skulle nämligen hem först och hämta mina kläder och sen till stallet. I alla fall när jag kom dit berättade en av mina bästa kompisar i stallet att jag skulle ha corona... jag skyndade för att byta om och sedan gjorde jag i ordning henne. Men set som verkligen var jobbigt var att vi har tydligen bytt tid till en kvart senare så jag hade inte behövt stressa -.-' sedan red vi i padocken. Corona var spänd till att börja med. Det var en annan häst som gick förbi som började stegra så hon höll ju på lite också... sedan gick det bättre men jag var inte nöjd med ridpasset. I volten hade jag lite för långa tyglar så jag fick inte riktigt kontakten som jag hade behövt. Men någon som gick bra var att det inte blev korsgalopp. Corona har nämligen problem led balansen så hon väljer om man rider för fort, att köra korsgalopp. Nästa tisdag har jag bestämt att det ska Gå bättre :) vi har faktiskt bytt ridlärare från Sofia b till Sofia l haha man behöver ju inte oroa sig för att glömma bort namnet xD men jag känner ju alla ridlärarna sen innan så jag behöver inte oroa mig. Nu sitter jag och ska skölja av mig min ansiktsmask, man måste ju ta hand om huden, man har ju bara en xD Paula

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0