Så, hur gick det...

...med Putte igår? Jo, det gick jättebra verkligen! Förväntade mig inte alls att han skulle gå så bra som han gjorde. Så det var skojj!
Började med att göra lite öppnor på långsidorna för att få honom mjuk. Inget konstigt eller avancerat, utan bara enkla öppnor i skritt som jag inte krävde så mycket av. Ville bara att han skulle ställa sig lite extra och flytta in frambenen en aning.
Efter det i båda varven travade jag på en volt för att få ställningen, och han gick SUPER. Hoppas att det beror på öppnorna för då fortsätter jag med det :)
Efter galoppen och uppvärmingen tränade jag på halt hälsning. Trav-halt-hälsning-trav. Och det gick också jättebra. Gick emot handen nåra enstaka gånger men annars tyckte jag han skötte sig bra. Lyssnade på hjälperna och jobbade verkligen som han ska.
Så, ja. Jag är supernöjd och han var duktigt så han fick kärnhuset på mitt äpple sen. Haha xD
Gulliga ponnyn!



/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0