Uteritt - torsdag

Hej i trosdags red jag då Kasper!
jag hade lite problem att komma upp då han är ganska rund så sadeln åker runt när man sitter upp, i alla fall när jag gör det. Han ville inte gå nära pallen så Ida fick sitta av och hålla emot på andra sidan för att jag skulle kuna sitta upp. Pinsamt! -.-' Men jag var inte sist i alla fall utan det var en anna tjej.

Vi började att rida mot årekärr upp för backarna. vi började med att skritta upp för den första och sedan när det är ganska rakt började vi trava mot den andra. När vi kom upp flåsade kasper jättemycket men inte så mycket ändå. Vi red nerför och sedan förbi ön och alla fotbollsungar. Vi tog sedan galopp. Verkligen jättehärligt! sen red vi tillbaka mot backarna igen.

vi skulle galoppera LUGNT uppför backarna och jag började med att hålla i honom för att det skule vara lugn men då blev det avständ och det tyckte han inte om! Så han sköt iväg i 200 km/h uppför! jag visste inte ens att han kunde galoppera så fort xD

Sen kom vi till en volt där man har satt granr runt. De stockarna är typ 10cm höga hästarna hoppar lixom inte. men vi skulle börja trava och när vi kom mot stockarna fatta galopp. haha kasper fattade världens galopp och jag fick inte stopp så han gick nästan omkull i kurvan! xD Han hoppade över stockarna, ja ni läste rätt, hoppade! sen kom vi ett varv till och jag hade lite mer kontroll på honom. Men tvärr blev det fel med avstånden, försökte sakta honom lite så han hoppa nära på ett och på nästa stock hoppa han världens språng! xD vi kom en gång till och då kom vi i bra takt och fint på stockarna.

När vi red nerför gav jag honom lite långa tyglar och så red vi under ett träd och helt plötsligt fick man ett regna av droppar över sig! ja då ville Kasper ha lite mums mums och sträckte på huvudet och när han drog loss.. ja ni fattar

Det var i alla fall riktigt roligt!


världens bästa skogsmulle!! <3

// Paula

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0