uteritten

Hej!
var ju på uteritt i torsdags så jag tänkte berätta lite om den ;) Jag höll på att missa bussen då min klocka i mitt rum gick fel xD men jag kom iväg i alla fall. När jag kom dit hälsade jag för första gången på heeela sommaren på min Kasper. Haha men det ända han brydde sig om var brödet som låg i min ficka, gulle.
I alla fall träffade jag några kompisar som också skulle vara med. Det satt en lista inne vid entrén där stod det att jag skulle ha Kasper. blev jätteglad! sedan var det samling och efter det gjorde vi i ordning hästarna. Kasper blev smalare ju mer damm jag fick bort xD
När jag väl kom upp på honom (han ville inte stå still) började jag skritta runt. Var i chock för jag hade inte insett hur kort hals han hade! Kasper är också lite speciell, han är 165 cm i mankhöjd men rör sig som en ponny. Jag vet faktiskt inte men eftersom jag inte kan rida ponny så är det skönt att i alla fall få känslan! :D Vi började rida mot Årekärr men eftersom regnet har sköljt bort alla ridvägarna där så vände vi och red mot galoppbanan i stället. Vi tog några varv i galopp, sååå härligt var det att sitta på min lilla köttbulle igen och höra vinden vina i farten!
Efter det red vi in på en väg där jag i alla fall inte har ridit på innan, det var jättekul men när vi skulle vända och galoppera lite hojtade Jossan att Aragon haltade. så Helena fick sitta av och dra loss Aragons sko som halkat på snedden, sen red hon med den rästen av vägen xD
Vi tog lite galopp på galoppbanan sen igen (Aragon haltade ju inte då såklart) och jag höll på att svälja en fluga men jag tror (<--TROR) att den flög ut igen xD

När vi kommit hem till stallet igen så sköljde alla sina hästar förutom jag som svampade av kasper i stället. Ville inte att han skulle bli stressad av en vattenslang. Kasper brukar bli lite stressad i början men sen slappnar han av. Ville inte bruka med honom bara. Sedan tog vi ut hästarna i hagen. jag tog självklart kort, med kompakt kamera men det är bättre än inget ;)


Min ruffsige plutt <3 :)

Posa det kan han <3

Påväg mot hagen!

Köttbulle <3

Paula


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0