Ridväst eller inte ??

hej!

tänkte prata lite om att ha ridväst och inte.
Dressyrmupparna skrev för ett tag sen om att ridväst kunde ge skador på ryggkotorna som doktorerna då hade sagt. det kanske är sant men ja :/
jag brukar nästan alltid ha ridväst utom vissa dressyrlektioner inomhus. brukar alltid ha väst vid hoppning, uteritt, ridning i padocken, gymkana (stavning) eller när jag rider hästar jag inte riktigt litar på.
jag har en kompis som trillade av när hon red och hästen trampade henne i magen. jag kommer inte riktigt ihåg vilket organ som sprack men om hon inte hade haft ridväst på sig kanske hon hade dött. väldigt hemskt när sådant händer nära en :/

Men jag tycker det frivilligt om man vill ha ridväst eller inte, men om du tycker det är obekvämt kanske det är ridvästen som inte passar så bra osv.

Paula

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0