Tisdag - Markarbetes träning

Tänkte skriva om min träning igår.

Jag red Otto och det var markarbete. Vi skulle hoppa en studs på tre språng. Studsen stod på medellinjen och vi skulle komma i galopp. I början fick jag stödja honom väldigt mycket med skänkeln men när vi hoppat ca tre gånger behövde jag inte hålla om lika mycket.
Haha höll på och dö när Sofia sa att vi skulle hoppa utan stigbyglar :D. Men har har ganska skön galopp och det gick bra bara att jag knep lite med benen och då åkte skänklarna bak en aning. Jag är i alla fall bara glad att jag inte hade Corona, inte trillade av och att vi inte kom i trav in på studsen. Otto har såå skumpig trav!
Sedan mockade jag hos Gunnar och gick hem.

Det var allt för den träningen men imorgon ska jag ha dressyrträning på Nallen som jag förövrigt ska tävla RM med på lördag. Lite skönt att man kan rida på honom lite innan så att man får en bra känsla, förhoppningsvis.



// Paula

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0