Hoppträning med Otto

Man kan ju säga att han var ganska pigg idag, Otto. Han hoppade mig nästan ur sadeln! Jag tänkte att jag kunde gå på mindre antal galoppsprång men så blev det inte utan han hoppade och tänk dig att en ryttare ligger över halsen med fötterna, i stygbyglarna, ovanför rumpan på hästen! haha det måste varit en härlig syn. Men det var på framridningen.
Sedan hoppade vi banan. Den var lite svårare då den var mycket med vägar och korta anridningar så vi hoppade typ max 60cm, alltså väldigt lågt. Men Sofia filmade oss under ridpasset så det var roligt att se sedan. Han var allmänt slö när jag skulle komma på den "andra banan" då det blev ett stopp efter studsen men sedan kom jag igen och då gick det bra :D Han kunde hoppa lite konstigt men det var mest mitt fel då han kom nära osv.

När vi sedan kollade på videon så blev jag förvånad över min sits! Den har blivit sjukt mycket bättre! Haha sitter här och skryter lite xD Ne men den är inte världsbäst men jag hänger med i sprången utan att man hamnar för långt bak, för långt fram eller att skänkeln kommer på något konstigt vänster.

Ja det är ju ett bra tips att be någon filma lite då och då för då ser ni hur bra(/ dåligt) det ser ut.


Uppvärmningen.
Det var det blåa räcket som han hoppade högt på. Han alldeles ovanför alltså xD

Första banan. Började föresten på det bruna hindret som står längs med långsidan.

Andra banan. Började vid den gröna pricken och slutade vid den röda ;)

Tredje banan. Hoppade allt tvärt om förutom oxern då. Han hoppade jättestort på oxern men jag trillade inte av, haha!

hoppas ni tycker om mina "teckningar" xD
//Paula


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0