Tisdag i stallet

Hello!

Tänkte dra min tisdag för er :)



Jag drog till stallet då och när jag kom fram bytte jag om och sedan gick jag direkt till Gunnar. De hade redan fått eftermiddags höet så jag tog hans höpåsar och gick och fyllde dem. Träffade Thea och Karin som fyllde Zefyrs (stavning?) höpåsar :) Innan jag gick till stallet tog jag en skottkärra och la i påsarna i dem sedan gick jag in i stallet. Hängde påsarna sedan ställde jag Gunnar i gången och mockade. Han hade bajsat snällt! Alltså allt i en hög, där han typ alltid bajsar. Så det gick fort.
Jag visste inte riktigt om jag skulle ta Krafften så jag gjorde inte det.
Borstade i alla fall Gunnar, han fällde skiiit mycket. Ja som några av er vet så är jag en "ryktoman" som jag kallar det. Alltså jag borstar och borstar tills häsen glanser och jag kan typ inte se någon rida en häst som är smutsig med ruffsig man! Det är som att sticka nålar i mina ögon!
Ialla fall ryktade jag så länge jag kunde sedan tog jag in honom i boxen och då kom jag på att han skulle ha täcke så det slängde jag på honom. Sen kom jag på att jag skulle fylla vattenhinken, så då gjorde jag det. Sedan stod jag en stilla en stund och kom sedan på att jag skulle sopa så det gjorde jag. Sedan rusade jag och tömde skottkärran och sedan gjorde jag i ordning Kasper. Han var typ en dammboll med fyra ben och ögon.





Vi hade dressyr så jag tänkte att jag skulle träna på min handställning. Det gick inte så bra... Jag var spänd och ville inte lätta på innerhanden på serpentinerna. Sedan var det ju takten också men Sofia säger att han har svårt för det så det var ju skönt att det inte bara var jag som hade det svårt xD Men jag hade honom i fin form sista halvan av volten innan Sofia sa att vi skulle sakta av till skritt och var klara för dagen, haha men man ska ju sluta när det går som bäst.

Sedan visade vi häst vid hand, det gick inte heller så bra. Men det är Kasper, haha! Ne han hatar att gå ifrån flocken så när jag skulle skritta åt andra hållet stannade han så sofia fick gå bakom honom. Haha ja han har ju personlighet! Gulle häst xD



// Paula

Kommentarer
Postat av: anonym......... mystiskt?

i en hög där du typ alltid bajsar? hahaha :D

2011-10-28 @ 12:12:57
URL: http://..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0